Asperger tanısı alan bireyler normal yaşta konuşmaya başlamalarına ve
zihinsel olarak normal ya da normal üstü zekaya sahip olmalarına rağmen konuşma
ve dil terapisine ve özel eğitime ihtiyaç duyarlar.
Aspergerli bireyler konuşmaya yaşıtları ile aynı zamanda başlarlar.Zihinsel
olarak normal ya da normal üstü zekaya sahip olmakla beraber,sosyal becerilerde
ve pragmatik becerilerde problemler yaşarlar.Çünkü bu bireyler düzgün
cümleler kullanmalarına rağmen konuşmalarının içeriği çok zengin
değildir,sosyal dil becerilerde ve uyum sürecinde sıkıntı yaşarlar,soyut
kavramları isimlendirmelerine rağmen konuşmalarında bu kavramları yerinde
ve anlamlı kullanmakta sıkıntı yaşarlar.Kendilerine özgü rutinleri ve ilgileri
vardır.İnce ya da kaba motor becerilerde problemler yaşayabilirler ve
çoğunlukla sakarlık diye adlandırabileceğimiz davranışlar sergileyebilirler.Empati
kurmakta,uygun yerde uygun şekilde davranma ve ikili iletişim konularında
zorlanırlar.Arkadaş edinme ve arkadaşlık kurma zorlandıkları alanlar arasına
girer.Şakaları anlamakta zorlanırlar.Daha küçük yaşlardan itibaren sayılar ve
harflere ilgileri yüksektir.Okumakta sıkıntı yaşamazlar fakat okudukları ya da
onlara okunan bir şeyi anlama ve yorumlamada problemler yaşarlar.Kenid
kuralları olduğu için farklı ortamlardaki kurallara uymak onlara zor gelir.
Bu yüzden özel eğitim ve konuşma ve dil terapisi bu alanları destekleyerek,
gerekli olan çalışmaları yapar.
Asperger tanısı alan çocuklar kadar şu an toplumumuzda tanılanmayan fakat
Asperger Sendromu olan bir çok yetişkin kişiyle karşılaşmaktayız.Bu yaştaki
bireylerle yapılan çalışmalarda kişinin durumu ile ilgili farkındalığını
arttırmak, toplumsal ve sosyal becerileride uyum sürecini arttırmak üzerine
odaklanmaktayız.
Asperger Sendromu olan bir yetişkin iseniz lütfen bizimle temasa
geçiniz.Bilgi ve birimlerinizi bizimle paylaşmanız erken yaşta eğitime
aldığımız Asperger Sendromu tanısı alan çocuklarımızı daha iyi anlamamızı
sağlayacaktır.